پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نرم افزار بازرگاني براي مبادلات مالي

اپليكيشن حسابداري شخصي نيوُ

نرم افزار بازرگاني براي مبادلات مالي

۱۰ بازديد

كاربرد نرم افزار بازرگاني براي مبادلات مالي

انتخاب يك نرم افزار بازرگاني كارآمد و تخصصي براي مديران بازرگاني امري ضروري و انكار ناپذير است. چنين نرم افزاري بايد بتواند همزمان با ديگر سيستم هاي مالي و با حداكثر سرعت اطلاعات را ذخيره و استخراج نمايد.

در برخي شركت ها مساله ي حسابداري بازرگاني و نگهداري و كنترل موجودي كالا در دوره هاي مالي مهم است. انواع نرم افزار بازرگاني با توجه به نوع و حجم فعاليت حرفه اي شركت متنوع است. بنابراين يكي از واجبات هر سازمان فعال در زمينه ي اقتصادي و بازرگاني ، استفاده از سيستم حسابداري است. بر اساس خدمات شركت، استفاده از زير سيستم هاي نرم افزار بازرگاني نيز متفاوت است. مانند نرم افزار حسابداري فروش، نرم افزار دريافت و پرداخت و نظير اينها. در شركت هاي بازرگاني اطلاعات حسابداري مختلفي نياز است كه در تصميم گيري هاي مديريتي نقش اصلي را ايفا مي كنند.

  • خريد و فروش كالا
  • كنترل موجودي محصول
  • سوابق هزينه ي خريد

بخوانيد: اهميت نرم افزار فروشگاهي براي مديران كسب‌وكار

 

نكات كليدي در خريد نرم‌افزار بازرگاني خارجي

سازمان‌هاي بازرگاني و فعال در زمينه ي سفارش‌هاي خارجي‌، همواره در تلاشند كه از راكد ماندن دارايي هايشان جلوگيري كنند. براي اين كار بايد سرمايه ي خود را در خريد و فروش به جريان بي اندازند. تا با يك برنامه‌ريزي به‌موقع به اهداف خود برسند. اما براي پاسخ اصولي به اين نياز، بايد خريد و فروش داخلي و خارجي خود را به طور پيوسته پيگيري كنند.  بنابراين به يك سيستم برنامه‌ريزي براي جمع‌آوري اطلاعات احتياج است. اين اطلاعات مي توانند در رابطه با فروشندگان و قطعات باشند. يا اطلاعات لازم براي پيگيري نرم‌افزارهاي مالي و بازرگاني باشند. مديران بازرگاني و مسئولان مالي بايد قبل از خريد نرم افزار بازرگاني نكاتي را در نظر بگيرند:

  • چرخه ي عمليات يكپارچه
  • تحت وب ‌بودن
  • قابليت تسعير ارز
  • مديريت دسترسي كاربري
  • محاسبه بهاي تمام‌شده سفارش‌ها

بخوانيد: نرم افزار حسابداري شركتي

چرخه ي عمليات يكپارچه

نرم‌افزار بازرگاني بايد بتواند در زمان صدور اسناد حسابداري مالي يا صدور فاكتور، اعتبار مشتري يا موجودي انبار را مديريت كند. همه ي اطلاعات زيرسيستم‌هاي مالي مانند فروش و انبار بايد با هم در ارتباط و قابل تحليل باشند. تا بتوان براي پيش‌بيني تصميم‌هاي مديران، داده‌هاي تحليلي و جامع ارائه كرد.

تحت وب‌بودن

در زمان خريد نرم افزار بازرگاني قابليت تحت وب ‌بودن اهميت ويژه اي دارد. اين امكان را به شما مي‌دهد كه در هر ساعت شبانه‌روز و در هر مكان به سادگي سازمان را مديريت كنيد. به راحتي سفارشات خود را حتي در منزل، ماشين و هر جاي ديگر ثبت كنيد. يا حتي روند سفارش خود را پيگيري كنيد.

محاسبه ي بهاي تمام‌شده سفارش‌ها

محاسبات در نرم‌افزار بازرگاني بيشتر بر اساس واحد ارز ثبت مي‌شود. محاسبه ي بهاي تمام‌شده ي سفارش‌هاي شما نقش بسزايي در فرايندهاي مالي سازمان دارد. اين موضوع در دو مورد زير ديده مي شود:

  • در ميزان سود و زيان معاملات شما
  • تصميم‌گيري براي ادامه سفارش از شخص يا شركت خارجي

بنابراين نرم‌افزار بازرگاني شما بايد داراي ماژول محاسبه ي بهاي تمام‌شده باشد.

قابليت تسعير ارز

برخي از سازمان‌ها در خريد و فروش با شركت‌ها و اشخاص خارجي دارند از ارزهاي معتبر جهاني استفاده مي‌كنند. بنابراين علاوه بر عمليات ريالي بايد اطلاعات بر حسب ارز مربوطه نيز در حسابداري نگهداري و محاسبه گردد. در دوره‌هاي خاصي بايد تسعير ارز صورت گيرد. تسعير ارز به معني تبديل از واحد ريال به واحد ارزي و بالعكس مي باشد. بنابراين نرم‌افزار بازرگاني بايد امكان نگهداري اطلاعات مبلغ ريالي و ارزي خريد، فروش و سفارش‌هاي خارجي را داشته باشد.

مديريت دسترسي كاربري

 

در نرم‌افزار بازرگاني برآورده كردن به‌موقع درخواست‌ها و سفارش‌ها نيازمند دسترسي به اطلاعات و سوابق مشتري و تامين‌كنندگان كالاست. به طور مثال گاهي نياز داريد براي سفارش كالا به اطلاعات موجودي انبار دسترسي داشته باشيد. بنابراين سعي كنيد يك نرم‌افزار بازرگاني با محيط كاربري و دسترسي آسان و نامحدود خريداري كنيد.

حسابداري مالي با برنامه حسابداري نيوُ

برنامه‌ي حسابداري نيوُ با استفاد از تكنولوژي توانسته بيشتر كمبودهاي حسابداري سنتي و دستي را رفع كند. مهمترين ويژگي نرم افزار فروشگاهي سادگي و قابليت استفاده همزمان روي چند سيستم است.
نيوُ پلاس در فضايي ساده و بدون نياز به دانش حسابداري بيشتر اين نيازها را برطرف مي‌كند.

براي دانلود رايگان برنامه حسابداري نيوُ ، با توجه به نيازتان روي لينك هاي زير كليك كنيد:
دانلود برنامه حسابداري كسب و كار نيوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداري شخصي نيوُ
رو نيوُ حساب كن !

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.